13 квітня опубліковано Закон № 1349-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості”, який врегульовує колекторську діяльність, і покликаний захистити боржників від дій недобросовісних колекторів.

Раніше дії колекторів і сумнівні методи їх роботи давали привід для численних скарг від громадян. Відтепер Законом регламентуються правила етичної поведінки кредиторів і колекторів під час врегулювання проблемної заборгованості.

Розглянемо нововведення більш детально.

  1. Кредитори повинні дотримуватися етичної поведінки з боржником, зокрема – інформувати його про залучення колекторської компанії або відступлення права вимоги новому кредитору. Кредитор має право залучати до стягнення боргу лише ті колекторські компанії, які включені до відповідного реєстру НБУ. Також кредитори зобов’язані зі свого боку контролювати адекватність дій залучених колекторських компаній.
  2. Під час врегулювання простроченої заборгованості, кредитор або колекторська компанія повинні повідомити своє найменування, ім’я та прізвище представника, правову підставу для звернення та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача — надати відповідні документи протягом семи робочих днів.
  3. НБУ отримує повноваження щодо контролю додержання банками, іншими фінансовими установами та колекторськими компаніями законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.
  4. Погрози, шантаж, недостовірна інформація про наслідки заборгованості вважатимуться правопорушенням. Також колектори не матимуть права телефонувати на особистий телефон боржника без його дозволу, дзвонити вночі та у вихідні, використовувати функцію автодозвону, принижувати боржника, використовувати ненормативну лексику, вчиняти дії, які загрожують честі, гідності, діловій репутації та іншим немайновим правам боржника.
  5. Якщо факт правопорушення з боку колекторської компанії має місце, потрібно звернутися з заявою до НБУ, поліції або суду.
Також ви можете стежити за нашими новинами в офіційному телеграм каналі Страхової Компанії "Перша"

Читайте ще:
{:uk}Експерти аграрного ринку оцінили, що тільки 3-4% агровиробників готові застрахуватися{:}{:ru}Эксперты аграрного рынка оценили, что только 3-4% агропроизводителей готовы застраховаться{:}
Експерти аграрного ринку оцінили, що тільки 3-4% агровиробників готові застрахуватися
event_note
12.06.2020
Незважаючи на високу готовність страхових компаній працювати на цьому ринку, аграрії
{:uk}5 фактів, які необхідно знати про заплановані зміни процедури оцінки майна{:}{:ru}5 фактов, которые необходимо знать про запланированные изменения процедуры оценки имущества{:}
5 фактів, які необхідно знати про заплановані зміни процедури оцінки майна
event_note
14.04.2021
У
Не знаєте яку страховку вибрати?
{:uk}Злата Мельник{:}{:ru}Злата Мельник{:}
Злата Мельник
Експерт зі страхування
м. Київ