fbpx

Інформація про страховий продукт «Страхування наземного транспорту «КАСКО PRO»

1) Об’єкт страхування

Об’єкти, що підлягають страхуванню відповідно до умов страхового продукту за Класом страхування 3 «Страхування наземних транспортних засобів (окрім залізничного рухомого складу)»:

  • наземні транспортні засоби, що відповідно до Закону України «Про дорожній рух» підлягають державній або відомчій реєстрації, уключаючи додаткове обладнання, встановлене на таких наземних транспортних засобах, якщо страхування такого обладнання передбачено договором страхування;
  • iнші наземні транспортні засоби, уключаючи технологічні транспортні засоби, та встановлене на них додаткове обладнання, якщо страхування транспортного засобу з додатковим обладнанням передбачено договором страхування.

2) Страхові ризики та обмеження страхування

Страхові ризики:

  • Дорожньо-транспортна пригода (далі – ДТП);
  • Протиправні дії третіх осіб;
  • Пожежа, вибух, влучення блискавки;
  • Стихійне лихо;
  • Попадання предметів на транспортні засоби (далі – ТЗ);
  • Незаконне заволодіння.

Не приймаються на страхування транспортні засоби:

  • не зареєстровані в органах Міністерства внутрішніх справ України (далі – МВС) або інших державних органах України чи поза її межами;
  • без VIN-коду (номера кузова/шасі/рами);
  • що використовуються для потреб Збройних сил України, сил Територіальної оборони, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України;
  • що використовуються для потреб Національної поліції України, швидкої медичної допомоги, Державної служби з надзвичайних ситуацій.

3) Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності)

Страхова сума може бути встановлена від 10 000 грн. до 30 000 000 грн. в межах дійсної ринкової вартості ТЗ та додаткового обладнання (далі – ДО), якщо таке встановлено на ТЗ та приймається на страхування, на дату укладення договору страхування.

Страхова сума може бути агрегатною (зменшується на розмір страхової виплати) або неагрегатною (залишається незмінною після виплати страхового відшкодування).

4) Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу

Конкретний розмір страхового тарифу зазначається в договорі страхування та визначається шляхом добутку базового річного тарифу та коригуючих коефіцієнтів відповідно до тарифного керівництва за кожним об’єктом страхування.

5) Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності)

  • За ризиком Незаконне заволодіння та при конструктивній загибелі ТЗ може бути встановлена безумовна франшиза від 0% до 15% від страхової суми;
  • По частковим пошкодженням може бути встановлена безумовна франшиза від 0% до 5% від страхової суми.

6) Територія та строк дії договору страхування [включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період(и) страхування (за наявності)]

Україна, Європа, європейська територія країн СНД (за винятком території Російської Федерації та Республіки Білорусь), Грузія, за винятком територій України та інших держав, на яких органи визнаної державної влади України та відповідних держав тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження на момент настання події, що має ознаки страхового випадку.

Строк дії договору страхування – від 15 днів до 1 року.

Договір страхування набирає чинності з 00 годин 00 хвилин дати, наступної за датою сплати в повному обсязі страхової премії у (при одноразовій оплаті) або сплати в повному обсязі першої частини страхової премії (при наявності розстрочки) на поточний рахунок Страховика, але не раніше 00 годин 00 хвилин дати, зазначеної в договорі страхування, як дата початку його дії, та діє до 24 години 00 хвилин дати, зазначеної в договорі страхування як кінцева дата його дії, крім випадків, коли дію такого договору страхування було достроково припинено.

Якщо в договорі страхування передбачено сплату страхової премії частинами, то:

  • строк дії договору страхування поділяється на періоди дії страхового захисту – за кожний період страхового захисту сплачується відповідна частина страхової премії;
  • зобов’язання Страховика за договором страхування протягом кожного періоду страхового захисту починаються з дати, вказаної як початок періоду дії страхового захисту, але не раніше 00 годин 00 хвилин дати, наступної за днем сплати відповідної частини страхової премії на поточний рахунок Страховика;

якщо Страхувальник не сплатив або сплатив у неповному обсязі чергову частину страхової премії за наступний період страхового захисту до дати, вказаної в договорі страхування як дата початку дії такого періоду, або протягом п’яти робочих днів після зазначеної дати (пільговий період), то договорі страхування припиняє свою дію з 00 годин 00 хвилин дня, наступного за останнім днем дії періоду страхового захисту, за який відповідна частина страхової премії була сплачена у повному обсязі.

7) Винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхових виплат

Не визнаються страховими випадками події, які настали внаслідок/під час:

  • ядерного вибуху, іонізуючої радіації, хімічного забруднення;
  • військових, мобілізаційних, воєнних, диверсійних, терористичних, антитерористичних, бойових операцій/заходів/дій; дій озброєних повстанців, а також дій влади, спрямованих на їхнє придушення;
  • будь-якої події, викликаної збройним конфліктом;
  • війни будь-якого роду;
  • вторгнення; ворожих дій іноземного противника, дій будь-яких законних чи незаконних військових, воєнізованих, збройних формувань; дій та розпоряджень самопроголошених (не передбачених законодавством України) органів влади; піратства;
  • комплексу заходів військового та організаційно-правового характеру, спрямованих на забезпечення національної безпеки та оборони, стримування та/або відсічі збройної агресії зі сторони іноземної держави;
  • дій військових сил та/або спеціальних формувань (підрозділів) будь-якої держави, будь-якого роду недержавних збройних сил або збройних формувань, дій бойовиків, збройних угрупувань, їх окремих учасників (незалежно від факту оголошення війни чи введення воєнного стану);
  • надзвичайного стану; воєнного стану; стану облоги, якщо збитки, прямо або опосередковано, були заподіяні або викликані внаслідок введення цих станів;
  • громадських заворушень, безладів, демонстрацій, бунтів, революції, заколоту, повстання та будь-яких інших масових порушень громадського порядку; дій, що викликані трудовими конфліктами (локауту, страйку тощо);
  • дій, спрямованих на зміну чи повалення конституційного ладу, захоплення державної влади, посягання на територіальну цілісність держави, путчу, військового перевороту;
  • впливу будь-якої зброї, військової техніки, знарядь війни, вибухових речовин та/або пристроїв;
  • використання ТЗ у військових цілях, акціях та маршах протесту, масових безладдях, блокадах (перекриттях) доріг, демонстраціях, мітингах, пікетах, страйках, заколотах, бунтах, захопленнях адміністративних будівель, повстаннях, революціях, в інших цілях та заходах, подібних до вище перелічених, використання ТЗ при здійсненні терористичних актів, диверсій, або проведенні антитерористичних операцій;
  • ДТП, під час якої застрахованим ТЗ керувала особа за відсутності (у т.ч. вилученні) посвідчення (дозволу) на право керування ТЗ відповідної категорії та/або відсутності законних підстав для керування цим ТЗ;
  • незаконного заволодіння ТЗ та/або набуття права власності на ТЗ шляхом обману, шахрайства, зловживання довірою тощо, включаючи випадки неповернення ТЗ, що був переданий іншим особам з будь-якою метою, згідно із відповідним договором або іншим чином у користування, на збереження, для ремонту, для продажу, в оренду, прокат, лізинг та інше;
  • використання ТЗ для навчальної, спортивної, тестової їзди, в якості таксі, участі у змаганнях на швидкість, в т.ч. аматорських (вуличних) гонках, перегони з іншими учасниками дорожнього руху, якщо інше не зазначено в договорі страхування; перебування ТЗ в заставі, лізингу, оренді, прокаті, якщо інше не зазначено в договорі страхування;
  • використання ТЗ в якості автомобілів швидкої медичної допомоги, підрозділами МВС, поліції, ДСНС, Міністерством оборони України, якщо інше не зазначено в договорі страхування;
  • надання застрахованого ТЗ для користування працівникам правоохоронних органів та/або працівникам охорони здоров’я для виконання невідкладних службових обов’язків:
  • керування застрахованим ТЗ водієм, який знаходився в стані алкогольного сп’яніння та/або під впливом наркотичних, токсичних речовин та/або перебував під впливом медичних препаратів, застосування яких протипоказане при управлінні ТЗ, у стані втоми (перевтоми), а також передачі керування ТЗ особі, яка перебувала у такому стані;
  • незаконного заволодіння ТЗ внаслідок добровільної передачі третім особам з будь-якою метою або залишення в ТЗ ключів замка запалювання, ключів механічних систем захисту, брелків електронних систем захисту (іммобілайзер), свідоцтва про реєстрацію ТЗ;
  • незаконного заволодіння ТЗ, який на момент настання ризику «Незаконне заволодіння ТЗ» не має постійної реєстрації в органах МВС України, інших державних органах України;
  • гідравлічного удару, попадання води в циліндри та обладнання двигуна, що спричинило пошкодження двигуна ТЗ та його обладнання;
  • грубого порушення ПДР Водієм, якщо інше не зазначено в договорі страхування;

Не підлягають відшкодуванню:

  • збитки, завдані власникові ТЗ, якщо ТЗ нелегально ввезено до митного простору України або якщо ТЗ є таким, що експлуатується з порушеннями діючих митних правил;
  • збитки, завдані власникові ТЗ, якщо ТЗ перебуває у міжнародному розшуку агенції «Інтерпол»;
  • збитки при пошкодженні, втраті, викраденні шин, дисків коліс, у т.ч. запасних, декоративних ковпаків, акумуляторних батарей, державних реєстраційних номерів на ТЗ, антен, склоочисників, тентованих частин кузова, деталей та елементів, що не потребують монтажу, якщо при цьому ТЗ не зазнав інших пошкоджень;
  • збитки, що виникли внаслідок порушення вимог ПДР відносно технічного стану ТЗ при експлуатації застрахованого ТЗ;
  • збитки від гниття, корозії чи інших процесів, що відбуваються зі складовими частинами ТЗ або частинами ДО, що викликає їх деформацію, псування, які не пов’язані з прямим впливом людини чи предметів (речовин) і зумовлені природними властивостями матеріалів, що були використані при виготовленні ТЗ або ДО;
  • збитки від втрати товарної вартості застрахованими ТЗ, ДО в тому числі заподіяні малюнками на кузові ТЗ;
  • збитки, завдані художньому оформленню здійсненим з метою надання ТЗ індивідуальних властивостей (зовнішнього тюнінгу), в тому числі, але не виключно — аерографія, фірмові (рекламні) наклейки, нанесені на ТЗ;
  • збитки, що виникли внаслідок порушення нормативів кріплення / розміщення вантажу, багажу під час їх перевезення на ТЗ; збитки, що виникли при пошкодженні ТЗ вантажем/багажем, що перевозиться, внаслідок події, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок ДТП, причиною якої стали незадовільний стан дорожнього покриття або екстрене гальмування, якщо у договорі страхування не буде обрана (позначена «так») умова «Пошкодження ТЗ вантажем/багажем».
  • збитки, що виникли внаслідок пошкодження ТЗ та/або ДО під час транспортуванням (на поромі, платформі або палубі, у вагоні, кузові або в трюмі іншого ТЗ, в контейнері тощо.), та/або під час проведення навантажувально — розвантажувальних операцій та/або буксирування застрахованим ТЗ або іншим ТЗ застрахованого ТЗ, з порушенням вимог ПДР та інструкцій / нормативів заводу-виробника.
  • збитки від дій тварин, що перебували у салоні, кабіні або кузові застрахованого ТЗ;
  • збитки, завдані внаслідок подій, настання яких не підтверджено документально (за виключенням випадків, зазначених в договорі страхування).

Не відшкодовується моральна шкода та інші витрати, що можуть бути викликані страховим випадком (штраф, упущена вигода, простій, збитки, ут.ч. узв’язку іззакінченням гарантійного строку експлуатації ТЗ, відрядні витрати тощо).

Страховим випадком не визнаються пошкодження, що мають накопичувальний характер, а саме: сколи фарби діаметром до 5 мм та подряпини лакофарбового покриття до 15 мм (без утворення деформацій), що виникли внаслідок постійного впливу дрібних часток дорожнього покриття.

Страховик не відшкодовує збитки внаслідок пошкодження, знищення, викрадення тенту застрахованого ТЗ, якщо не пошкоджено інші частини ТЗ. Зазначений пункт не застосовується, якщо пошкодження тенту сталося внаслідок крадіжки/грабежу вантажу/багажу, що перевозився застрахованим ТЗ. При цьому страхова виплата здійснюється лише за наявності документа, що підтверджує розпочате досудове розслідування по факту крадіжки/грабежу вантажу/багажу із зазначенням, що така крадіжка/грабіж сталися шляхом пошкодження тенту.

Не визнаються страховими випадками та страхова виплата не здійснюється за такими подіями:

  • незаконного заволодіння, зникнення або пошкодження ТЗ, внаслідок мародерства та інших подібних дій під час, внаслідок та після подій, що зазначені в договорі страхування;
  • протиправних дій третіх осіб щодо ТЗ або інших насильницьких дій будь-якого роду, які було вчинено в результаті подій, що зазначені в договорі страхування;
  • експропріації, конфіскації, примусового вилучення/відчуження, реквізиції, арешту; знищення або пошкодження ТС за розпорядженням органів державної або військової влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів (незалежно від того чи є воно законним чи ні).

Підставою для відмови Страховика у страховій виплаті є:

  • навмисні дії Страхувальника або особи, на користь якої укладено договір страхування, спрямовані на настання страхового випадку, крім дій, вчинених у стані крайньої необхідності або необхідної оборони, або випадків, визначених законом чи міжнародними звичаями;
  • вчинення Страхувальником або особою, на користь якої укладено договір страхування, умисного кримінального правопорушення, що призвело до настання страхового випадку;
  • подання Страхувальником неправдивих відомостей про об’єкт страхування, обставини, що мають істотне значення для оцінки страхового ризику, або про факт настання страхового випадку;
  • одержання Страхувальником/Вигодонабувачем повного відшкодування збитків від особи, яка їх заподіяла. Якщо збиток відшкодований частково, страхова виплата здійснюється з вирахуванням суми, отриманої від зазначеної особи як відшкодування збитків;
  • несвоєчасне повідомлення Страхувальником (особою, визначеною у договорі страхування або законодавством) про настання страхового випадку без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених договором страхування або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання страхового випадку або розмір заподіяної шкоди (збитків);
  • залишення Водієм ТЗ місця події без поважної причини та без дозволу Страховика. Необхідність доказу того, що залишення місця події, що має ознаки страхового випадку, відбулося з поважної причини, покладається на Страхувальника;
  • невиконання Страхувальником будь-яких обов’язків за договором страхування без поважних на це причин;
  • створення Страховику перешкод у визначенні обставин події, що має ознаки страхового випадку, характеру та розміру збитків;
  • здійснення Страхувальником ремонту пошкодженого ТЗ без попереднього узгодження зі Страховиком;
  • несвоєчасне повідомлення Страхувальником про зміни, які підвищують ступінь страхового ризику (використання застрахованого ТЗ у режимі таксі, зміна власника тощо);
  • ненадання ТЗ для огляду Страховикові після проведення відновлювального ремонту;
  • наявність обставин, які є винятками із страхових випадків та обмеженнями страхування, передбаченими договором страхування;
  • наявність інших підстав, встановлених законодавством.

Страховик має право відмовити у страховій виплаті за ризиком «Незаконне заволодіння ТЗ», крім випадків розбою та/або грабежу, якщо:

  • застраховане ТЗ було викрадено разом з:
    • — комплектом ключів (ключем від замка дверей та/або ключем від замка запалювання) від ТЗ та/або комплектом пультів (ключів) від встановлених на ТЗ протиугінних засобів та систем;
    • — реєстраційними документами на ТЗ;
  • комплект ключів від ТЗ та/або комплект пультів (ключів) від встановлених на ТЗ протиугінних засобів та систем та/або, реєстраційні документи на ТЗ було викрадено/втрачено до або після незаконного заволодіння.

Страхове покриття за ризиком «Незаконне заволодіння» діє лише за умови наявності засобу проти викрадення (в т.ч. іммобілайзер) та/або супутникової сигналізації на застрахованому ТЗ на момент укладання договору страхування, про що зазначено в договорі страхування (крім автобусів, причепів, напівпричепів та спеціальних ТЗ) та за умови, що ТЗ зареєстровано та не знято з обліку в органах МВС України (у випадках, встановлених законом — в інших державних органах України).

Рішення про відмову у страховій виплаті ухвалюється Страховиком протягом 10 (десяти) робочих днів після отримання останнього необхідного документа і повідомляється Страхувальнику (Вигодонабувачеві) у письмовій формі з обґрунтуванням причин відмови.

8) Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків (за наявності), іншими складовими страхового продукту

Ліміт відповідальності Страховика встановлюється в межах дійсної ринкової вартості за кожним об’єктом страхування.

9) Порядок розрахунку та умови здійснення страхових виплат

З метою отримання страхової виплати Страхувальник (інша особа, яка відповідно до договору страхування або законодавства має право на отримання страхової виплати) зобов’язаний надати наступні документи:

  • письмове повідомлення про настання події, яка може бути визнана страховим випадком;
  • письмову заяву про страхову виплату;
  • документи, за запитом Страховика для проведення належної перевірки Страхувальника (Вигодонабувача) згідно статті 11 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та інших нормативно-правових актів Регулятора;
  • засвідчену Страхувальником копію договору страхування (примірник Страхувальника);
  • документи, що підтверджують страховий інтерес Страхувальника/Вигодонабувача. Такими документами можуть бути свідоцтво про реєстрацію ТЗ (тимчасовий реєстраційний талон ТЗ), в якому зазначена інформація щодо власника ТЗ, довіреність, договір оренди та/або інші документи, за змістом яких Страхувальник/Вигодонабувач має право на отримання страхової виплати;
  • рахунок СТО, у якому платником є Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «Перша», із зазначенням переліку відновлювальних робіт, їхньої вартості, вартості деталей, що підлягають заміні, вартості витратних матеріалів — у випадку, коли Страхувальник має намір отримати страхову виплату шляхом перерахунку коштів безпосередньо на рахунок такого СТО;
  • банківські документи, що підтверджують оплату Страхувальником ремонтно-відновлювальних робіт та акти виконаних робіт СТО;
  • при страховому випадку «ДТП» Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи:
    • копію схеми місця ДТП встановленого зразка, складеної підрозділом поліції, із зазначенням часу, дати, місця події, інформації про транспортні засоби учасників події та завдані їм пошкодження. Якщо згідно умов договору страхування виклик поліції є необов’язковим, укладається Акт огляду ТЗ за формою Страховика та підписами Страховика та Страхувальника;
    • посвідчення водія особи, яка перебувала за кермом застрахованого ТЗ у момент ДТП;
    • детальні фотознімки (по-вузлові та панорамні) пошкодженого ТЗ та окремих його частин, що дозволяють пересвідчитись у розмірах завданих збитків, якщо подія і ремонт ТЗ відбулись за межами України;
  • при страховому випадку «Стихійне лихо» Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи довідку відповідної служби (Державної служби України з надзвичайних ситуацій тощо) про стихійне лихо в місці події;
  • при страховому випадку «Пожежа, вибух, влучення блискавки» Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи:
    • довідка органів державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки, що підтверджує факт, обставини та причини виникнення пожежі (вибуху) із зазначенням переліку пошкоджень, завданих ТЗ (та ДО);
    • у разі встановлення органами державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки факту «підпалу» – надаються всі документи, що передбачені при випадку «ПДТО»;
  • при страховому випадку «Протиправні дії третіх осіб» (ПДТО) Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи:
    • довідка органів МВС (інших компетентних органів) про факт звернення Страхувальника щодо пошкодження застрахованого ТЗ (та ДО) із зазначенням часу, дати, місця, обставин події, характеру пошкоджень, інформації про початок досудового розслідування, номеру кримінального провадження в Єдиному реєстрі досудових розслідувань, за яким зареєстровано звернення (заява) Страхувальника, та/або постанова органів МВС про закриття кримінального провадження;
    • документ органу МВС або суду, що містить відомості про винну особу події;
  • при страховому випадку «Попадання предметів на ТЗ» Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи: • при самовільному падінні предметів, будинків, літальних апаратів, нападі тварин тощо – довідка поліції або органів МВС України із зазначенням часу, дати, місця пошкодження застрахованого ТЗ, переліку пошкоджень, завданих застрахованому ТЗ та ДО, інформації про винуватця події, якщо така є;
    • при техногенній аварії – довідка відповідної служби із зазначенням дати та місця пошкодження застрахованого ТЗ, переліку пошкоджень, завданих застрахованому ТЗ та ДО;
  • при страховому випадку «Незаконне заволодіння ТЗ» Страхувальник зобов’язаний додатково надати наступні документи:
    • довідка органів МВС (інших компетентних органів) про факт звернення Страхувальника щодо викрадення ТЗ із зазначенням часу, дати, місця та обставин події, номеру кримінального провадження в Єдиному реєстрі досудових розслідувань, за яким зареєстровано звернення (заява) Страхувальника;
    • копія судового рішення або довідка органу досудового розслідування за фактом незаконного заволодіння застрахованим ТЗ;
    • постанова органів МВС про закінчення досудового слідства у справі незаконного заволодіння ТЗ (складання обвинувального акту, зупинення або закриття кримінального провадження тощо);
    • довідка про те, що застрахований ТЗ поставлений на облік по базі Інтерпол «Угон»;
    • повний комплект ключів від ТЗ та повний комплект пультів керування протиугінними системами або ключів від них, якщо такі системи були встановлені. Зазначені предмети не надаються в разі:
      • якщо вони долучені органами МВС до матеріалів слідства;
      • з обов’язковим документальним підтвердженням факту вилучення їх у Страхувальника та залучення до матеріалів слідства органів МВС;
      • якщо вони викрадені внаслідок розбою/грабежу разом із застрахованим ТЗ – з обов’язковим зазначенням цього факту в матеріалах слідства органів МВС по факту незаконного заволодіння ТЗ;
    • довідка органів МВС про факт знаходження із зазначенням переліку пошкоджень ТЗ в разі знаходження органами МВС викраденого ТЗ;
    • письмовий правочин між Страховиком та Страхувальником про відмову Страхувальника від своїх прав на застрахований ТЗ, який було викрадено, і передачу цих прав Страховику (абандон);
  • при здійсненні Страхувальником витрат на евакуацію застрахованого ТЗ надаються відповідні документи, які підтверджують ці витрати. Страхувальник протягом дії договору страхування може скористатися правом не надавати Страховику документи відповідних компетентних органів при наступних умовах: якщо пошкоджені виключно скляні деталі застрахованого ТЗ (окрім скляного даху), за умови відсутності пошкодження інших деталей, вузлів та агрегатів відповідного застрахованого ТЗ, страхова виплата проводиться без обмежень по розміру страхової виплати та без обмежень по кількості страхових випадків;
  • два рази протягом дії договору страхування при настанні страхових випадків за ризиками «ДТП», «Інші ризики» та за умови відсутності учасників-третіх осіб, в межах ліміту визначеному договором страхування по кожному страховому випадку;
  • при пошкодженні ТЗ внаслідок безпосереднього зіткнення (контакту) ТЗ з іншим транспортним засобом (засобами) за обов’язкової умови складення та підписання учасниками такої події «Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду» («Європротокол») у порядку, передбаченому чинним законодавством України, в якому слід зазначити відомості про учасників ДТП, обставини пригоди, відомості про ТЗ учасників ДТП та скласти схему ДТП. У такому випадку розмір страхової виплати по одному страховому випадку становить не більше відповідного ліміту, який встановлено чинним законодавством, на дату ДТП (без обмеження кількості звернень);
  • якщо на місце події неможливо викликати представників поліції (клієнт не має можливості точно визначити місце події) або очікування працівників поліції може бути небезпечним для життя та здоров’я Водія ТЗ, лише у разі погодження зі Страховиком.

Страхова виплата здійснюється Страховиком на підставі письмової заяви Страхувальника, складеного та затвердженого Страховиком Акту огляду пошкодженого/знищеного ТЗ та всіх необхідних документів, визначених договором страхування та оформлених належним чином. Документи надаються Страхувальником (його уповноваженою особою) особисто, або рекомендованим листом, або у інший спосіб, узгоджений зі Страховиком. Страховик впродовж 10 (десяти) робочих днів з дати отримання останнього необхідного для прийняття рішення документу затверджує рішення про страхову виплату або відмову у страховій виплаті, складає відповідний акт та доводить прийняте рішення до Страхувальника письмово з обґрунтуванням причин у разі відмови у страховій виплаті.

У випадках, коли документи, надані Страхувальником/Водієм ТЗ суперечать один одному або не дають можливості з`ясувати обставини, характер, розмір збитків, особу, винну у настанні події, строк прийняття рішення про страхову виплату може бути подовжений не більше ніж на 90 (дев’яносто) днів з дати отримання останнього документу.

Страховик зобов’язаний здійснити страхову виплату Страхувальнику (Вигодонабувачу) впродовж 10 (десяти) робочих днів з дати затвердження відповідного акту про страхову виплату.

Страхова виплата здійснюється:

  • у випадках конструктивної загибелі Застрахованого ТЗ або при настанні страхового випадку за ризиком «Незаконне заволодіння» — шляхом перерахування коштів на рахунок Страхувальника, якщо Вигодонабувачем є Страхувальник, або Вигодонабувача;
  • у випадках пошкодження Застрахованого ТЗ при настанні інших страхових ризиків, крім конструктивної загибелі та незаконного заволодіння ТЗ:
    • шляхом перерахування коштів на рахунок СТО в разі обрання опції «Розрахунок страхової виплати на підставі» значення «Рахунку СТО за вибором Страховика» або «Рахунку СТО офіційного дилера або СТО за вибором Страхувальника»;
    • шляхом перерахування коштів на рахунок Страхувальника, якщо Вигодонабувачем є Страхувальник, або Вигодонабувача в разі обрання опції «Розрахунок страхової виплати на підставі» значення «Калькуляції Страховика» або за заявою Страхувальника. При цьому розмір страхової виплати зменшується на суму визначеного відповідно до законодавства податку на додану вартість. Доплата в розмірі, що не перевищує суми податку, здійснюється за умови отримання Страховиком документального підтвердження факту оплати проведеного ремонту;
    • за заявою Страхувальника страхова виплата може здійснюватися на банківський рахунок Страхувальника/Вигодонабувача, при цьому розрахунок страхової виплати проводиться згідно калькуляції Страховика. Страховик ухвалює рішення про страхову виплату по страховому випадку «Незаконне заволодіння ТЗ» з урахуванням наступних умов:
  • за умови початку кримінального провадження згідно з чинним законодавством та внесення відомостей про незаконне заволодіння ТЗ до Єдиного реєстру досудових розслідувань, але не раніше ніж через 2 (два) місяці після отримання необхідних документів та/або інформації згідно з умовами договору страхування;
  • після закриття кримінального провадження на підставі ст. 284 Кримінального процесуального кодексу України та отримання документу, в якому міститься інформація про закриття кримінального провадження (за умови відсутності сумнівів щодо обставин настання страхового випадку), але не пізніше ніж через 6 (шість) місяців від дати подання письмової заяви на страхову виплату;
  • на підставі заяви Страхувальника та наданої довідки про початок досудового розслідування (засвідченої підписом уповноваженої особи органу досудового розслідування зі скріпленням відповідною печаткою) Страховик може ухвалити рішення про виплату частини страхової виплати авансом, але не більше 30% визначеної суми страхової виплати;
  • перед отриманням авансом 30% визначеної суми страхової виплати за ризиком «Незаконне заволодіння», Страхувальник зобов’язаний на вимогу Страховика здійснити документальну передачу права власності на застрахований ТЗ на користь Страховика. Якщо за договором страхування передбачено сплату страхової премії частинами і на дату здійснення страхової виплати не всі чергові частини страхової премії були сплачені, всі несплачені частини страхової премії вираховуються із суми страхової виплати, а сума такого зменшення розміру страхової виплати зараховується Страховиком як оплата несплачених чергових частин страхової премії. Якщо після здійснення страхової виплати Страховиком з’ясуються обставини, які відповідно до умов договору страхування, Загальних умов страхового продукту «Страхування наземного транспорту «КАСКО PRO» або чинного законодавства України є підставою для відмови у страховій виплаті, Страхувальник зобов’язаний повернути Страховику отриману суму страхової виплати та відшкодувати витрати Страховика, пов’язані з врегулюванням збитків, впродовж 30 (тридцяти) календарних днів.

Розмір страхової виплати визначається виходячи з розміру прямих збитків, завданих Страхувальнику в результаті страхового випадку, відповідно до умов Договору на підставі:

  • звітів про оцінку майна, висновків незалежних (у т. ч. судових) експертів, оцінювачів, експертного дослідження;
  • розрахунку Страховика (розрахунок страхової виплати відбувається на підставі оцінки Страховика за допомогою програмного забезпечення рекомендованого Методикою товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів системи (Audatex), без ПДВ;
  • рахунку СТО зазначеному (обраному) у договорі страхування, який сформовано відповідно до договору страхування.

У разі визначення страхової виплати на підставі рахунку СТО* при обранні відповідної опції в договорі страхування, ремонт пошкодженого Застрахованого ТЗ здійснюється за наступними варіантами:

  • «СТО за вибором Страховика» — розрахунок страхової виплати здійснюється на підставі рахунку СТО за направленням Страховика із застосуванням цін на запасні частини, у тому числі з альтернативних джерел присутніх на ринку України, вартості матеріалів необхідних для ремонту та вартості нормо-години СТО.
  • «СТО офіційного дилера або СТО за вибором Страхувальника» — розрахунок страхової виплати здійснюється на підставі рахунку СТО офіційного дилера марки застрахованого ТЗ із застосуванням цін на запасні частини, вартості матеріалів необхідних для ремонту та вартості нормо-години СТО, яка підтримує гарантійні зобов’язання щодо відповідної марки ТЗ, а також рекомендованих виробником ТЗ нормативів трудомісткості ремонтних робіт та знаходиться в регіоні реєстрації ТЗ або в регіоні настання страхового випадку або СТО за вибором Страхувальника (при цьому вартість цін за запчастини, вартість матеріалів необхідних для ремонту та вартість нормо-годин не може перевищувати рахунку СТО офіційного дилера). Умови даного пункту не поширюються на ТЗ, які були ввезені на територію України в пошкодженому стані та/або придбані за межами України в пошкодженому стані, в т.ч. на аукціонах США, Канади, а розрахунок страхової виплати здійснюється на підставі рахунку СТО за направленням Страховика.

* В будь якому разі рахунок СТО має бути погоджений Страховиком.

При проведенні розрахунку страхової виплати Страховик має право включати в розрахунок вартість неоригінальних (альтернативних складових запасних частин)та/або запасних частин, які були у використанні, якщо:

  • на момент настання Страхового випадку на ТЗ були встановлені не оригінальні запчастини, а аналогічні інших виробників;
  • застрахований ТЗ був ввезений на територію України в пошкодженому стані та/ або придбаний за межами України в пошкодженому стані, в т.ч. на аукціонах США, Канади.

Розмір страхової виплати при пошкодженні застрахованого ТЗ (ДО) (крім випадків конструктивної загибелі ТЗ) визначається Страховиком з урахуванням наступних умов:

якщо договір страхування укладено із застосуванням опції «Без урахування зносу» і це зазначено в договорі страхування, то при визначенні розміру страхової виплати вартість нових складових частин, що підлягають заміні під час ремонту ТЗ (ДО), приймається у повному обсязі.

В іншому випадку розмір страхової виплати визначається Страховиком з урахуванням ступеня зносу деталей та вузлів за повну кількість років експлуатації, які підлягають заміні під час ремонту. Показник зносу деталей та вузлів встановлюється за кожний рік експлуатації ТЗ в наступних розмірах:

 

Повна кількість років експлуатації

1 рік

2 роки

3 роки

4 років

5 років

6 років

7 рік

8 років та більше

Показник зносу,%

15%

24%

32%

40%

48%

56%

63%

70%

 

Страхова виплата по пошкодженням Застрахованого ТЗ (ДО) визначається як:

СВпошк = Свр х СС/РВ – Фпошк, де:*

СВпошк – страхова виплата за пошкодженнями;

Свр – сума вартості відновлювального ремонту;

СС – страхова сума ТЗ (ДО), зазначена у договорі страхування;

РВ – ринкова вартість Застрахованого ТЗ (ДО) безпосередньо перед настанням страхового випадку;

Фпошк – передбачена договором страхування франшиза по пошкодженням, у тому числі з урахуванням умов договору страхування.

*Якщо в договорі страхування передбачено сплату страхової премії частинами і на дату здійснення страхової виплати не всі чергові частини страхової премії були сплачені, всі несплачені частини страхової премії вираховуються із суми страхової виплати, а сума такого зменшення розміру страхової виплати зараховується Страховиком як оплата несплачених чергових частин страхової премії.

Якщо співвідношення (СС/РВ) складає більше, ніж 0,85, то при розрахунку страхової виплати по пошкодженням його значення в формулі дорівнює 1 (СС/РВ=1).

Вартість відновлювального ремонту визначається за формулою:

Свр = Ср + См + Сд х (1-Знпошк), де:

Ср – вартість ремонтно-відновлювальних робіт;

См – вартість необхідних для ремонту матеріалів;

Сд – вартість нових деталей, що підлягають заміні під час ремонту;

Знпошк — знос деталей вузлів та агрегатів/ТЗ для випадків пошкодження. Якщо величина зносу на деталі/вузли/агрегати не враховується, то Зн=0.

При настанні страхового випадку, внаслідок якого ТЗ отримав пошкодження, за яких його експлуатація (самостійний рух) технічно неможлива, Страховиком додатково відшкодовуються документально підтверджені витрати на оплату евакуації ТЗ з місця ДТП до СТО або до постійного місця зберігання.

Компенсація витрат на оплату евакуації ТЗ здійснюється Страховиком у розмірі, що не перевищує зазначеного в договорі страхування.

У разі незаконного заволодіння ТЗ (ДО) страхова виплата визначається як:

СВ = РВ (або CC) – Фвик – Спчерг – ПСВ, де:

СВ – страхова виплата за ризиком «Незаконне заволодіння ТЗ»;

РВ – ринкова вартість ТЗ (ДО), визначена на дату настання страхового випадку;

СС – страхова сума ТЗ (ДО), зазначена в договорі страхування і;

Фвик – передбачена договором страхування франшиза за ризиком «Незаконне заволодіння ТЗ» та конструктивній загибелі;

СПчерг – суми чергових несплачених часток страхової премії за договором страхування;

ПСВ – попередні страхові виплати за договором страхування. Показник «ПСВ» не застосовується за умови обрання при укладенні Договору неагрегатної страхової суми, про що зазначається (позначкою «так») в договорі страхування.

При розрахунку страхової виплати в формулі застосовується найменше значення з двох величин: РВ та СС.

При конструктивній загибелі ТЗ(ДО) розмір страхової виплати визначається як:

СВ = РВ (або СС) – РВз — Фвик – Спчерг – ПСВ, де:

СВ – страхова виплата у випадку конструктивної загибелі ТЗ (ДО);

РВ – ринкова вартість ТЗ (ДО), визначена на дату настання страхового випадку;

СС – страхова сума ТЗ (ДО), зазначена в договорі страхування;

Якщо РВ, визначена відповідно до умов договору страхування більша, ніж СС (страхова сума Застрахованого ТЗ (ДО) за договором страхування), то при розрахунку страхової виплати в формулі приймається значення СС.

РВз – ринкова вартість ТЗ (ДО) після настання страхового випадку (вартість залишків ТЗ);

Фвик – передбачена договором страхування франшиза за ризиком «Незаконне заволодіння ТЗ» та при конструктивній загибелі ТЗ;

СПчерг – суми чергових несплачених часток страхової премії за договором страхування.

ПСВ – попередні страхові виплати за Договором. Показник «ПСВ» не застосовується за умови обрання при укладенні Договору неагрегатної страхової суми, про що зазначається (позначкою «так») в договорі страхування.

При розрахунку страхової виплати в формулі застосовується найменше значення з двох величин: РВ та CC.

При цьому вартість ТЗ після настання страхового випадку (вартість придатних для подальшої експлуатації складових та деталей застрахованого ТЗ) визначається шляхом проведення незалежної оцінки (експертизи) або шляхом визначенням ціни реалізації ТЗ у пошкодженому стані (його складових та деталей) за допомогою онлайн-аукціону з продажів автомобілів – за вибором Страховика. Вартість ТЗ у пошкодженому стані може бути визначена за узгодженням між Страховиком та Страхувальником.

Після здійснення страхової виплати при конструктивній загибелі або за ризиком «Незаконне заволодіння» ТЗ/ДО, дія договору страхування припиняється стосовно такого ТЗ/ДО.

Якщо у процесі відновлювального ремонту виявлено приховані пошкодження, то додаткові витрати на їх відновлювальний ремонт враховуватимуться виключно після проведення Страховиком додаткового огляду ТЗ та фотографування виявлених дефектів.

Розрахунок збитку для визначення страхової виплати щодо застрахованого ДО здійснюється на умовах, передбачених договором страхування для розрахунку збитків щодо застрахованого ТЗ.

Якщо на момент настання страхового випадку страхова сума по ТЗ (ДО) виявиться меншою ніж 85% від дійсної (ринкової) вартості такого ТЗ (ДО), то страхова виплата здійснюється з урахуванням коефіцієнту пропорційності, який застосовується до розміру збитку та розраховується наступним чином: страхова сума по ТЗ (ДО) ділиться на дійсну (ринкову) вартість застрахованого ТЗ (ДО) на дату настання страхового випадку, визначену на підставі Звіту про оцінку (висновку товарознавчого дослідження) або середньої вартості на аналогічні ТЗ на ринку на дату події. Якщо страхова сума по ТЗ (ДО) дорівнює, або становить більше 85% від дійсної (ринкової) вартості такого ТЗ (ДО), то при розрахунку розміру страхової виплати коефіцієнт пропорційності не застосовується. Якщо страхова сума за договором страхування виявиться більшою за дійсну (ринкову) вартість ТЗ на момент укладання договору страхування, Страховик несе зобов’язання виключно у межах дійсної (ринкової) вартості ТЗ, яка не перевищує розмір страхової суми, на дату настання страхового випадку.

У разі, якщо сума страхових виплат за декількома страховими випадками перевищила дійсну (ринкову) вартість ТЗ, збільшену на суму сплаченої страхової премії, від суми такого перевищення буде утримано податок з доходів фізичних осіб за ставкою, визначеною у пункті 167.1 статті 167 розділу IV Податкового кодексу України (2755-17). Ця умова стосується тільки страхових виплат фізичним особам.

Сума страхових виплат, належної до виплати Страхувальнику/Вигодонабувачу, зменшується на суму відшкодування, одержану Страхувальником/Вигодонабувачем від особи, яка завдала збитків, або відшкодовану Страхувальнику/Вигодонабувачу за цим страховим випадком іншими особами, у т.ч. іншими страховиками.

У разі настання страхових ризиків, зазначених у договорі страхування, крім конструктивної загибелі та незаконного заволодіння ТЗ, страхова виплата здійснюється шляхом перерахування коштів на рахунок СТО у випадку, передбаченому договором страхування.

Після страхової виплати або відмови у страховій виплаті за попередніми випадками та проведення відновлювального ремонту ТЗ Страхувальник зобов’язаний надати ТЗ для огляду Страховику протягом 15 (п’ятнадцяти) календарних днів з дня закінчення відновлювального ремонту.

Якщо ТЗ не був наданий для огляду Страховику після відновлювального ремонту:

  • претензії (заяви) з будь-яких повторних пошкоджень частин та деталей ТЗ, які підлягали ремонту, не приймаються Страховиком до розгляду;
  • за умови необхідності здійснення страхової виплати при конструктивній загибелі ТЗ та/або ДО, Страховик має право з суми страхової виплати вирахувати розмір страхової виплати, що здійснена за попереднім(и) страховим(и) випадком(ами), за умови, якщо Страхувальник не надасть документи, що підтверджують фактичне проведення відновлювальних робіт за таким(и) випадком(ам).

До розміру збитків, які відшкодовуються за договором страхування, не включаються наступні витрати:

  • на заміну комплектних агрегатів та/або вузлів через відсутність на СТО необхідних запчастин для їх ремонту. В цьому разі Страховик відшкодовує тільки вартість деталі, яка потребує заміни;
  • фарбування всього застрахованого ТЗ, якщо його ремонт потребує фарбування лише окремих частин (місць) застрахованого ТЗ,та вартість фарбування суміжних деталей методом плавного переходу (перепил);
  • на ліквідацію дефектів (пошкоджень) ТЗ та/або ДО, що виникли до моменту укладення договору страхування, або таких, що не відносяться до страхового випадку;
  • на ремонт та заміну окремих частин, деталей та устаткування у зв‘язку зі зносом, заводським браком, моральним старінням тощо;
  • на фільтруючі матеріали, гальмівні колодки, заправні та паливно-мастильні матеріали, охолоджуючі та інші робочі рідини тощо, крім випадків, коли така заміна передбачена технологією ремонту ТЗ та необхідність такої заміни виникла внаслідок настання страхового випадку (за виключенням палива);
  • на технічне обслуговування та гарантійний ремонт;
  • пов`язані з реконструкцією чи переобладнанням ТЗ;
  • виконавця ремонту, пов’язані із забезпеченням його виробничої діяльності;
  • на роботи щодо відновлення товарного вигляду застрахованого ТЗ (у т.ч. усунення сколів, рисок, подряпин, вм’ятин, що виникли накопичувально протягом строку експлуатації застрахованого ТЗ до настання страхового випадку);
  • на роботи, пов’язані з мийкою та хімічною чисткою ТЗ (салону ТЗ), крім технологічної мийки, але не більше двох разів по 1 (одному) страховому випадку;
  • непрямі збитки, пов’язані з складанням (дефектуванням) вартості відновлювального ремонту ТЗ.

Якщо ТЗ застрахований у кількох страховиків і загальна страхова сума перевищує ринкову вартість ТЗ, страхова виплата, що виплачується всіма страховиками, не може перевищувати ринкову вартість ТЗ. При цьому кожний страховик здійснює виплату пропорційно до розміру страхової суми за укладеним ним договором страхування.

У випадку виникнення суперечок між Сторонами про причини страхового випадку та щодо розміру збитків (витрат на відновлення ТЗ) кожна із Сторін має право вимагати проведення незалежної експертизи. Експертиза здійснюється за рахунок Сторони, яка вимагала її проведення.

10) Можливі наслідки для споживача в разі невиконання ним обов’язків, визначених договором страхування, включаючи несвоєчасне повідомлення про настання страхового випадку без поважних причин та несвоєчасну сплату страхової премії або її наступної частини

  • Страховик має право прийняти рішення щодо відмови у виплаті страхового відшкодування у разі несвоєчасного повідомлення Страхувальником (особою, визначеною у договорі страхування або законодавством), про настання події, що має ознаки страхового випадку, без поважних причин або невиконання інших обов’язків, визначених договором страхування або законодавством, якщо це призвело до неможливості Страховика встановити факт, причини та обставини настання події, що має ознаки страхового випадку, або розмір заподіяної шкоди (збитків).
  • У разі несвоєчасної/неповної сплати страхової премії за договором страхування, зобов’язання Страховика за договором страхування починаються не раніше 00 годин 00 хвилин дати, наступної за днем сплати страхової премії на поточний рахунок Страховика.

11) Інформацію про можливість придбати страховий продукт окремо, якщо такий продукт пропонується разом із супутнім та/або додатковим товаром, роботою або послугою, що не є страховою, як складова одного пакета або договору

Страховий продукт не є додатковим до інших товарів, робіт або послуг, що не є страховими.

12) Умови отримання знижки на страховий продукт та акційні пропозиції страховика (за наявності), включаючи терміни їх дії

Знижки та акційні пропозиції за даним страховим продуктом не передбачені.

Не знаєте яку страховку вибрати?
Інна Бостан
Інна Бостан
Експерт зі страхування
м. Чернівці