fbpx

В Києві нещодавно було відкрито уже шостий сервіс прокату електросамокатів. Але навіть така конкуренція на доволі новому ринку послуг неспроможна задовольнити зростаючий попит.

В країнах Європи здебільшого вже запроваджені зміни в правилах дорожнього руху, що стосуються користування засобами мікромобільності, зокрема — мінімального віку користувачів, максимальної швидкості, а також заборони руху тротуарами.

Торік українські парламентарі ухвалили у першому читанні законопроект 3023, який покликаний врегулювати правовий статус користувачів таких транспортних засобів як учасників дорожнього руху. А оскільки на сьогодні у цих учасників дорожнього руху немає правового статусу — відповідно, немає обмежень, прав і обов’язків. Це призводить до конфліктів на дорогах і неоднозначного трактування інцидентів в судах.

  1. Закон передбачає визначення користувачів персонального легкого електротранспорту. До цієї категорії віднесли осіб, які пересуваються з використанням одно-, дво- або триколісного механічного транспортного засобу, що рухається за допомогою електричного двигуна (електричні скутери, cігвеі, гіроборди, гіроскутери тощо – крім інвалідних колясок та велосипедів, обладнаних електродвигунами).
  2. Зазначені особи матимуть право їздити по спеціальних велосипедних доріжках, а в разі їх відсутності — по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю, попутно із загальним потоком транспортних засобів. Рух тротуарами з використанням персонального легкого електротранспорту планується заборонити.
  3. Засіб персонального легкого електротранспорту повинен бути обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами. Під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги користувач засобу повинен увімкнути ліхтар (фару) та виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб;
  4. Користувачам персонального легкого електротранспорту заборонять перевозити пасажирів, окрім випадків, коли їх перевезення прямо передбачено конструктивним рішенням засобу; користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руці;
  5. Водночас, залишається відкритим питання допущення до управління неповнолітніх осіб, можливість видачі прав на управління відповідним транспортним засобом, а також ідентифікацію особи при оренді засобів персонального легкого електротранспорту. Невирішеним залишається і питання відшкодування шкоди потерпілим в ДТП – адже уже зафіксовані випадки отримання важких травм і заподіяння майнової шкоди при експлуатації засобів індивідуальної мобільності.

Засоби індивідуальної мобільності на дорогах: 5 фактів, які необхідно знати

Також ви можете стежити за нашими новинами в офіційному телеграм каналі Страхової Компанії "Перша"

Читайте ще:
Електронна авторизація туристів з України: 5 фактів, які треба знати.
Електронна авторизація туристів з України: 5 фактів, які треба знати.
event_note
26.03.2021
Чиновники ЄС (а саме Європейського Парламенту, Ради ЄС та Єврокомісії) досягли політичної
5 порад щодо страхування майна.
5 порад щодо страхування майна.
event_note
3.12.2020
Чи доводилося вам винаймати житло або офіс? Як убезпечити свої інтереси, якщо випадково чужому майну
В Києві обмежують рух великогабаритного транспорту: що потрібно знати.
В Києві обмежують рух великогабаритного транспорту: що потрібно знати.
event_note
2.07.2021
В Києві запроваджують традиційні літні обмеження щодо руху містом великогабаритного
Не знаєте яку страховку вибрати?
Євген Сєрік
Євген Сєрік
Експерт зі страхування
м. Запоріжжя