fbpx

Суд наклав арешт на контейнеровоз Ever Given, що в кінці березня через помилку капітана перекрив Суецький канал і на 6 днів заблокував навігацію головною судноплавною артерією світу.

За попередніми підрахунками, судновласнику можуть бути висунуті позови про відшкодування збитків в межах 1 млрд. доларів – втім, судновласник може повернути собі контроль над контейнеровозом, якщо сплатить 900 млн. доларів – така сума проголошена у рішенні суду.

Аварія призвела до порушення багатьох ланцюгів поставок, адже Суецьким каналом проходить 10-12% морських перевезень, зокрема – майже третина перевезень контейнерів.

Чи є шанс, що будуть відшкодовані бодай якісь збитки за рахунок страхових компаній? Це надважливе питання постає з огляду на оголошений розмір збитків – адже цей інцидент може стати наймасштабнішим в історії логістики.

За оцінкою страхового експерта Георгія Грішина, заподіяні збитки можуть бути згруповані за такими категоріями:

  • Пошкодження транспортного засобу (каско судна) – видається незначним.
  • Загальна аварія і пошкодження вантажу в результаті неї – у відкритих джерелах не було інформації про суттєві пошкодження, заподіяні вантажу, що перевозився судном. Втім, можливі певні нюанси, пов’язані з перевезеннями вантажів, що швидко псуються.
  • Штрафи і пені внаслідок недотримання строків поставки – як власника судна Ever Given, так і інших суден, що майже тиждень чекали у «морському заторі». На думку експерта, ці ризики можуть висуватися в судовому порядку в якості професійної відповідальності.
  • Пошкодження інфраструктури каналу – видається незначним, отже, відновлювальні роботи не будуть тривалими та витратними.
  • Нарешті, адміністрація Суецького каналу може позиватися щодо відшкодування збитків від недоотримання платежів від суден, що не проходили каналом. Експерт оцінив ці збитки приблизно у 100 млн. доларів, при цьому зауважив, що може бути доведена часткова або повна відсутність провини судновласника, якщо інцидент трапився через погодні умови – наприклад, сильний порив вітру.

Принагідно нагадаємо, які ризики покриває договір страхування відповідальності вантажоперевізника:

Відповідальність за вантаж – відповідальність перевізника за втрату, псування або пошкодження вантажу, прийнятого до перевезення, внаслідок:

  • Дорожньо-транспортної пригоди за наявності вини водія забезпеченого транспортного засобу;
  • Пожежі з причини несправності забезпеченого транспортного засобу;
  • Впливу атмосферних опадів на вантаж, що перевозиться;
  • Псування рефрижераторних вантажів, що перевозяться, внаслідок виходу з ладу, спеціального обладнання;
  • Крадіжки вантажу, що перевозиться, під час стоянки.

   – Інші збитки, такі як:

  • Відповідальність за помилки та упущення – заподіяння шкоди власнику вантажу внаслідок:

   – несвоєчасної доставки вантажу;

   – видачі вантажу з порушенням правомірного розпорядження про затримку у видачі;

  • Відповідальність перед третіми особами – заподіяння шкоди вантажем, що перевозиться, життю, здоров’ю та майну третіх осіб;
  • Витрати щодо:

   – розслідування обставин страхового випадку;

   – захисту інтересів Страхувальника у судових та арбітражних органах;

  • Доцільно проведені витрати на запобігання або зменшення розміру шкоди, відповідальність за яку покладається на Страхувальника.
Також ви можете стежити за нашими новинами в офіційному телеграм каналі Страхової Компанії "Перша"

Читайте ще:
{:uk}29 червня 2021 року в парламенті було прийнято в цілому законопроект №3743{:}{:ru}29 июня 2021 в парламенте был принят в целом законопроект №3743 {:}
29 червня 2021 року в парламенті було прийнято в цілому законопроект №3743
event_note
12.07.2021
«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих
{:uk}5 правил безпечного перебування на морозі{:}{:ru}5 правил безопасного пребывания на морозе{:}
5 правил безпечного перебування на морозі
event_note
13.01.2021
Нарешті очікуємо на справжню зиму. Вже незабаром стовпчики термометрів опустяться до -20 градусів, і такі
{:uk}В Києві обмежують рух великогабаритного транспорту: що потрібно знати.{:}{:ru}В Киеве ограничивают движение крупногабаритного транспорта: что нужно знать. {:}
В Києві обмежують рух великогабаритного транспорту: що потрібно знати.
event_note
2.07.2021
В Києві запроваджують традиційні літні обмеження щодо руху містом великогабаритного
Не знаєте яку страховку вибрати?
{:uk}Білічук Ілона{:}{:ru}Биличук Илона{:}
Білічук Ілона
Експерт зі страхування
м. Рівне