fbpx

Суд наклав арешт на контейнеровоз Ever Given, що в кінці березня через помилку капітана перекрив Суецький канал і на 6 днів заблокував навігацію головною судноплавною артерією світу.

За попередніми підрахунками, судновласнику можуть бути висунуті позови про відшкодування збитків в межах 1 млрд. доларів – втім, судновласник може повернути собі контроль над контейнеровозом, якщо сплатить 900 млн. доларів – така сума проголошена у рішенні суду.

Аварія призвела до порушення багатьох ланцюгів поставок, адже Суецьким каналом проходить 10-12% морських перевезень, зокрема – майже третина перевезень контейнерів.

Чи є шанс, що будуть відшкодовані бодай якісь збитки за рахунок страхових компаній? Це надважливе питання постає з огляду на оголошений розмір збитків – адже цей інцидент може стати наймасштабнішим в історії логістики.

За оцінкою страхового експерта Георгія Грішина, заподіяні збитки можуть бути згруповані за такими категоріями:

  • Пошкодження транспортного засобу (каско судна) – видається незначним.
  • Загальна аварія і пошкодження вантажу в результаті неї – у відкритих джерелах не було інформації про суттєві пошкодження, заподіяні вантажу, що перевозився судном. Втім, можливі певні нюанси, пов’язані з перевезеннями вантажів, що швидко псуються.
  • Штрафи і пені внаслідок недотримання строків поставки – як власника судна Ever Given, так і інших суден, що майже тиждень чекали у «морському заторі». На думку експерта, ці ризики можуть висуватися в судовому порядку в якості професійної відповідальності.
  • Пошкодження інфраструктури каналу – видається незначним, отже, відновлювальні роботи не будуть тривалими та витратними.
  • Нарешті, адміністрація Суецького каналу може позиватися щодо відшкодування збитків від недоотримання платежів від суден, що не проходили каналом. Експерт оцінив ці збитки приблизно у 100 млн. доларів, при цьому зауважив, що може бути доведена часткова або повна відсутність провини судновласника, якщо інцидент трапився через погодні умови – наприклад, сильний порив вітру.

Принагідно нагадаємо, які ризики покриває договір страхування відповідальності вантажоперевізника:

Відповідальність за вантаж – відповідальність перевізника за втрату, псування або пошкодження вантажу, прийнятого до перевезення, внаслідок:

  • Дорожньо-транспортної пригоди за наявності вини водія забезпеченого транспортного засобу;
  • Пожежі з причини несправності забезпеченого транспортного засобу;
  • Впливу атмосферних опадів на вантаж, що перевозиться;
  • Псування рефрижераторних вантажів, що перевозяться, внаслідок виходу з ладу, спеціального обладнання;
  • Крадіжки вантажу, що перевозиться, під час стоянки.

   – Інші збитки, такі як:

  • Відповідальність за помилки та упущення – заподіяння шкоди власнику вантажу внаслідок:

   – несвоєчасної доставки вантажу;

   – видачі вантажу з порушенням правомірного розпорядження про затримку у видачі;

  • Відповідальність перед третіми особами – заподіяння шкоди вантажем, що перевозиться, життю, здоров’ю та майну третіх осіб;
  • Витрати щодо:

   – розслідування обставин страхового випадку;

   – захисту інтересів Страхувальника у судових та арбітражних органах;

  • Доцільно проведені витрати на запобігання або зменшення розміру шкоди, відповідальність за яку покладається на Страхувальника.
Також ви можете стежити за нашими новинами в офіційному телеграм каналі Страхової Компанії "Перша"

Читайте ще:
5 порад щодо поведінки при тепловому ударі.
5 порад щодо поведінки при тепловому ударі.
event_note
3.12.2020
Перегрілися на сонці, відчуваєте слабкість, спрагу? Підвищилася температура, почервоніла шкіра? Відчуваєте
5 фактів, які треба знати про зміни в роботі колекторських компаній.
5 фактів, які треба знати про зміни в роботі колекторських компаній.
event_note
21.04.2021
13 квітня опубліковано Закон № 1349-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо
Страхування вантажів чи страхування відповідальності перевізника/експедитора? Що обрати?
Страхування вантажів чи страхування відповідальності перевізника/експедитора? Що обрати?
event_note
3.12.2020
Для перевізника, експедитора чи власника вантажу важливим питанням є убезпечити вантаж на період
Не знаєте яку страховку вибрати?
Інна Бостан
Інна Бостан
Експерт зі страхування
м. Чернівці