Життя і здоров'я безцінні - але їх ціну ми по-справжньому відчуваємо тільки в ті моменти, коли їм завдано шкоди. Захворювання і травми, на жаль, зустрічаються досить часто - на транспорті, на виробництві і навіть у побуті.
Особисте страхування дозволяє компенсувати шкоду, заподіяну здоров’ю, або отримати матеріальну компенсацію витрат в непоправних випадках. При добровільному медичному страхуванні застрахованій особі організовується необхідне медичне обслуговування, і навіть оплачуються призначені лікарем медикаменти.
Чи є страхування життя і здоров’я обов’язковим або добровільним
Страхування життя і здоров’я громадян може здійснюватися як у формі обов’язкового, так і в формі добровільного страхування. Наприклад, обов’язкове страхування пасажирів здійснюється перевізником, і його вартість уже включена в ціну квитка. Всі водії підлягають обов’язковому страхуванню водіїв на транспорті.
Добровільне особисте страхування та його види
Добровільне особисте страхування має кілька видів. Наприклад, страхування від нещасного випадку передбачає виплату в розмірі чітко визначеного відсотка від страхової суми в залежності від характеру і тяжкості травми. Страхування на випадок захворювання передбачає фіксовану виплату за фактом захворювання (за кожен день непрацездатності або у формі фіксованої суми). Нарешті, добровільне медичне страхування передбачає організацію і оплату медичних послуг у разі захворювання або травми. При цьому, укласти договір страхування може як окремий громадянин, так і підприємство щодо своїх співробітників, а також батьки щодо неповнолітніх дітей.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ: в разі укладення договору особистого страхування щодо повнолітніх третіх осіб, від них має бути отримана письмова згода на таке страхування.
Як можна застрахуватися і що для цього потрібно
Наша компанія здійснює всі види особистого страхування, як обов’язкового, так і добровільного. Кожному клієнту ми готові запропонувати найбільш зручний і вигідний формат співпраці. Для уточнення деталей і оформлення заявки зв’яжіться з нами по телефону або залиште заявку на сайті.
Який термін дії договору страхування? Чи можу я його змінити?
Термін дії договору страхування - 9 місяців. Встановити інший термін дії договору за цією програмою наразі не є можливим.
Я хочу, щоб договір набув чинності із завтрашнього дня. Це можливо?
Ні. Договором страхування передбачена так звана «тимчасова франшиза» в 14 днів. Це зроблено для дотримання принципу ймовірності та випадковості настання страхової події.
Які витрати покриває страхова компанія?
Договір страхування покриває такі витрати:
• Комп'ютерна томографія органів грудної клітини після встановлення Застрахованій особі діагнозу Covid-19 (1 раз протягом курсу);
• Витрати на лікарське забезпечення для проведення амбулаторно-поліклінічного та стаціонарного лікування.
Яким чином повинен бути встановлений діагноз?
Факт інфікування Застрахованої особи вірусом COVID-19 (коронавірус) повинен бути підтверджений результатами лабораторних тестів (методом полімеразної ланцюгової реакції (ПЛР) або іншим методом, затвердженим розпорядженням МОЗ України (за виключенням будь-якого експрес-тестування).
Чи покриваються страхуванням витрати на діагностику в разі позитивного результату?
Ні, витрати на діагностику страхуванням не покриваються.
Який порядок отримання страхового відшкодування?
У разі отримання позитивного результату ПЛР-тесту, застрахований звертається в лабораторію, де робить КТ легенів, а потім - до лікувального закладу, де йому призначають відповідне лікування. Всі документи (чеки, медичні призначення) надаються в страхову компанію, яка протягом 3-5 днів відшкодовує понесені витрати на лікування.
Чи залежить розмір виплати від тяжкості захворювання (наприклад, від того, чи був застрахований госпіталізований)?
Ні, в межах страхової суми покриваються всі понесені витрати на лікування, незалежно від того, чи здійснювалася госпіталізація.
Лікар прописав вітаміни та імуномодулятори. Чи відшкодує страхова компанія їх вартість?
Так, в межах страхової суми будуть покриті всі призначення лікаря, включаючи пробіотики, вітаміни та ін.
Чи можливо застрахуватися від нещасного випадку не на рік, а на менший термін?
Так, можливо. Термін договору визначається за згодою сторін і може бути менше 1 року - наприклад, на час проведення спортивного змагання.
Від чого залежить сума виплат?
Сума виплат безпосередньо залежить від розміру страхової суми за договором страхування. Умови розрахунку виплат також визначені в договорі страхування.
• При розрахунку за таблицею виплат, сума відшкодування залежить виключно від характеру травми, і не залежить від тривалості непрацездатності.
• При виплаті фіксованої суми за кожен день непрацездатності, береться до уваги тривалість перебування на лікарняному, а характер травми на суму виплат не впливає.
У будь-якому випадку, розмір виплат не залежить від суми витрат на лікування, рівня медичного закладу, де виявлялися медичні послуги, та інших чинників (вік застрахованого, рівень його доходу, наявність утриманців та ін.).
Чи залежать виплати за договором страхування від НС від виплат, отриманих за іншими договорами (наприклад, ДМС, або обов'язкового страхування від нещасного випадку на виробництві)?
Життя і здоров'я людини - безцінні, тому не існує обмежень щодо граничної суми виплат у зв'язку з отриманою травмою. Якщо у відношенні застрахованого діє кілька договорів страхування від нещасного випадку - виплати будуть проведені за кожним таким договором без обмежень.
Чи можна застрахувати від нещасного випадку третю особу?
Так, за умови, що застрахований напише відповідну заяву. Без додаткових заяв можна укласти договір лише щодо найближчих родичів. Також, згідно зі ст. 3 Закону України «Про страхування», страхувальник може призначити вигодонабувачів, яким буде здійснюватися виплата, виключно за згодою застрахованої особи.
Що таке «таблиця виплат», за якою визначаються суми, належні до виплати?
Таблиця виплат - це додаток до договору страхування, в якому прописані розміри виплат у відсотках від страхової суми по кожній конкретній травмі.
Якщо застрахований отримує одночасно кілька травм - яким чином визначається сума, що підлягає виплаті?
У цьому випадку виплати, належні по кожній окремій травмі, підсумовуються. У будь-якому випадку, загальна сума виплати не може перевищити 100% страхової суми за договором.
Чи буде передбачена виплата, якщо застрахований зазнав травми в результаті грубої необережності?
Страхова компанія має право відмовити у виплаті, якщо застрахований навмисно виявився в місцях підвищеної травмонебезпечності (наприклад, на будівництві, на полюванні), отримав травму в стані сп'яніння, здійснював правопорушення, навмисне заподіяв травму сам собі.
Якщо застрахований отримав травму, наприклад, граючи в футбол, при цьому у нього в договорі не була передбачена опція «Спорт і тренування» - чи може він розраховувати на отримання страхового відшкодування?
Якщо травма отримана в результаті непрофесійних занять спортом - наприклад, застрахований грав в футбол з дітьми - виплата буде здійснена.
Хто отримає страхову виплату в разі смерті застрахованого, якщо в договорі страхування не буде зазначено вигодонабувача?
У цьому випадку право на отримання виплати отримують спадкоємці застрахованого. Право на отримання і черга спадкування визначається відповідно до чинного законодавства. В цьому випадку, нотаріус повинен оформити свідоцтво про право на спадщину. При цьому страхова виплата може бути здійснена не раніше ніж через 6 місяців після смерті застрахованої особи - саме такий термін встановлюється нотаріусами для подачі заяви про право на спадщину усіма зацікавленими особами.
В чому полягає різниця між страхуванням від нещасного випадку та добровільним медичним страхуванням?
При страхуванні від нещасного випадку виплата здійснюється за фактом отримання травми. Сума відшкодування при цьому залежить або від характеру травми (виплата за «таблицею виплат»), або від тривалості непрацездатності (виплата по днях непрацездатності), і не залежить від суми витрат на лікування або рівня медичного закладу, де виявлялися медичні послуги.
У той же час, за договорами медичного страхування страхова компанія займається організацією і наданням медичних послуг, як в разі захворювання, так і в результаті нещасного випадку. Застрахований не отримує виплату в грошовій формі - йому надаються і оплачуються консультації лікарів, медикаменти, процедури та ін.
Чи можливо отримати медичне обслуговування в лікувальному закладі вищого класу, ніж зазначено в договорі страхування?
Так, можливо, при цьому застрахованій доведеться сплатити різницю між вартістю послуг в клініці, рекомендованої асистансом, і в обраному ним закладі. УВАГА! При бажанні обслуговуватися в клініці вищого рівня, будь ласка, обов'язково попередньо узгодьте це з асистуючою компанією.
Чи покривається договором страхування лікування хронічних захворювань?
Договір ДМС передбачає тільки лікування загострень хронічних захворювань. Лікування захворювання в стадії ремісії в страхове покриття не включено.
Чи потрібно при укладанні договору ДМС проходити медогляд?
Ні, договір ДМС укладається без попереднього медогляду. Однак, дія договору страхування не поширюється на лікування захворювань, діагностованих до початку дії договору (за винятком загострень хронічних захворювань).
Чи може застрахований наполягати на обслуговуванні в конкретній клініці?
Побажання застрахованого щодо організації медичного обслуговування є пріоритетними для асистуючої компанії. Безумовно, береться до уваги в першу чергу те, чи працює дана клініка зі страховими компаніями, чи є в клініці необхідні фахівці, а також чи можливо записатися на прийом на найближчий час.
У будь-якому випадку, всі медичні призначення попередньо узгоджуються з застрахованим.
Чи може застрахований обслуговуватися в медичній установі, з яким у асистуючої компанії немає договору про співпрацю?
Порядок дії застрахованого в даному випадку, в тому числі і порядок взаєморозрахунків сторін, необхідно обов'язково узгодити з представником асистуючої компанії. Можливий варіант, що клініка виставить рахунок на асистуючу компанію, яка його оплатить, або застрахований оплатить послугу самостійно, після чого подасть документи на компенсацію витрат у страхову компанію.
Що робити, якщо в результаті форс-мажорних обставин застрахований потрапив до лікувального установа не за посередництва асистуючої компанії (наприклад, перебуваючи в несвідомому стані)?
В такому разі, необхідно якомога швидше зв'язатися з представником асистуючої компанії постфактум і повідомити про місцезнаходження застрахованого, його стан і обслуговування.
Чи може від імені застрахованого звернутися до асистуючої компанії інша людина - наприклад, родич або колега?
Якщо звернення пов'язане з наданням лікування самому застрахованому, який знаходиться у важкому стані і не може говорити - будь-яка людина може від його імені зв'язатися з асистуючою компанією з приводу організації необхідного медичного обслуговування. Однак, якщо картка застрахованої буде використана для організації медичної допомоги іншій особі - це буде розцінюватися як порушення умов договору, і медичні послуги надані не будуть.
Чи може застрахований наполягати на заміні призначених ліків?
Медичні призначення здійснює лікар у присутності застрахованого. Спочатку доктор ознайомлює застрахованого з призначеним лікуванням, після чого телефонує до асистуючої компанії і повідомляє призначений діагноз і призначені препарати. Застрахований може висловити свої побажання лікарю на етапі узгодження. У виняткових випадках (наприклад, якщо призначеного препарату немає в аптеках) диспетчер асистуючої компанії може в телефонному режимі узгодити з застрахованим заміну даної позиції на аналогічний препарат.
Чи може застрахований попросити додатково включити в рахунок вітаміни або інші імуностимулюючі препарати?
Всі призначення здійснює виключно медичний працівник, який проводить прийом і лікування пацієнта, відповідно до затверджених протоколів лікування. Препарати, отримані в порядку самолікування, договором не покриваються, а якщо в результаті їх прийому настало погіршення здоров'я - страхова компанія має право відмовити в наданні медичних послуг з лікування таких ускладнень.
Чи може застрахований за договором ДМС оформити лікарняний лист, або це право мають тільки терапевти сімейної медицини?
Застрахований може оформити лікарняний лист, однак про необхідність його отримання він повинен повідомити диспетчеру асистуючої компанії на етапі первинного звернення. В цьому випадку, застрахований буде спрямований на обслуговування в клініку, яка має право оформляти лікарняні листи - навіть якщо він зареєстрований в іншому населеному пункті.