fbpx

Сьогодні «Автоцивілка» є одним з найпоширеніших страхових продуктів. Цей поліс повинен мати власник / водій будь-якого транспортного засобу, що зареєстрований в поліції та бере участь в дорожньому русі.

Розберемо 5 найпоширеніших помилок та хибних стереотипів, пов’язаних з цим видом страхування.

  1. «Автоцивілка» покриває збитки і моєму автомобілю, і транспортному засобу іншого учасника ДТП.

Насправді, за договором «автоцивілки» покривається виключно збиток, заподіяний тому учаснику ДТП, який не винуватий у заподіянні дорожньої пригоди. Відповідно, винуватець аварії відшкодування за пошкодження власної автівки не отримає.

  1. Після здійснення виплати, страхова компанія буде вимагати від свого клієнта відшкодування понесених витрат.

Насправді, право регресної вимоги (тобто, вимоги відшкодувати здійснену виплату) страхова компанія може застосувати до свого клієнта, якщо він керував транспортним засобом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, керував транспортним засобом, не маючи відповідних прав, та в разі інших грубих порушень. Вичерпний перелік таких подій міститься в ст. 38.1.1. Закону України «Про ОСЦПВ».

  1. Електронний договір «автоцивілки» — фікція, краще мати паперовий документ з печаткою.

Правилами Дорожнього руху (п. 2.1. підпункт ґ) передбачено обов’язок водія мати чинний страховий поліс або чинний внутрішній електронний договір у візуальній формі страхового поліса на електронному або паперовому носії. Тому електронний договір є рівноцінною формою договору, і визнається при здійсненні перевірки документів. Працівнику поліції достатньо пред’явити поліс, наприклад, на екрані смартфону. Якщо ж вам спокійніше з паперовим полісом – роздрукуйте його і попросіть в вашій страховій компанії завірити роздрукований поліс печаткою.

  1. Страхові компанії можуть відмовити у виплаті, якщо сторони не викликають поліцію, а складають Європротокол

Спрощена процедура врегулювання ДТП за допомогою Європротоколу передбачає врегулювання без участі представників поліції. Європротокол може заповнюватися як в паперовому вигляді, на спеціальному бланку, так і в електронній формі, з використанням системи «Електронний Європротокол» на сайті МТСБУ.

Європротоколом  можна скористатися при умовах, коли:

  • відсутні травмовані (загиблі) люди,
  • водії-учасники ДТП мають поліси автоцивільної відповідальності,
  • наявна згода водіїв транспортних засобів — учасників ДТП щодо її обставин,
  • у водіїв відсутні ознаки алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів.

У разі невиконання хоча б однієї з зазначених умов, виклик відповідного підрозділу Національної поліції для оформлення ДТП є обов’язковим.

Додаткові умови для застосування системи «Електронний Європротокол»:

  • транспортні засоби обох учасників ДТП повинні мати діючі поліси внутрішнього страхування.
  • Водії повинні мати при собі справні мобільні телефони з фотокамерою та доступом в Інтернет.
  • Ідентифікаційні дані про страхувальника та про забезпечений  транспортний засіб (номерний знак, марку та модель) мають бути зазначені в полісі та коректно внесені  в єдину централізовану базу даних  МТСБУ.

Якщо водії скористались Європротоколом (незалежно від його форми), то вони:

  • мають право залишити місце ДТП,
  • звільняються від обов’язку інформувати відповідний підрозділ Національної поліції України про настання ДТП,
  • звільняються від адміністративної відповідальності, передбаченої за спричинення ДТП,
  • повинні не пізніше трьох робочих днів з дати ДТП звернутись зі своїм примірником заповненого Європротоколу до страховика, з яким укладали договір страхування.

Важливо пам’ятати, що при оформленні Європротоколу максимальне страхове відшкодування, відповідно до Розпорядження Нацкомфінпослуг від 29.12.2015 №3471, складає 50 000 грн.

  1. Страхові компанії повинні відшкодувати повну вартість ремонту пошкодженого транспортного засобу.

Граничний ліміт виплати при заподіянні шкоди майну третіх осіб (у т.ч. транспортному засобу) становить 130 тисяч гривень на одного потерпілого. Тому, якщо в результаті ДТП заподіяні збитки на більшу суму – їх доведеться відшкодовувати самостійно. Також варто зазначити, що при визначенні суми збитку на вартість деталей нараховується знос відповідно до віку пошкодженого транспортного засобу.

Для того, щоб відшкодувати потерпілому збитки у максимально можливому обсязі, радимо укласти договір добровільного страхування автоцивільної відповідальності. В такому випадку, суму збитків у межах страхової суми, яку не покриє договір обов’язкового страхування, можна буде відшкодувати за договором добровільного страхування.

5 найпоширеніших помилок при укладанні ОСЦПВ.

Також ви можете стежити за нашими новинами в офіційному телеграм каналі Страхової Компанії "Перша"

Читайте ще:
5 порад, як кермувати в дощ.
5 порад, як кермувати в дощ.
event_note
3.12.2020
Зливи, що почастішали в
5 фактів про відеофіксацію порушень ПДР.
5 фактів про відеофіксацію порушень ПДР.
event_note
26.05.2021
До кінця 2021 року в Україні з’явиться 300 нових комплексів відеофіксації порушень ПДР.
Через негоду в Україні виявилися знеструмленими майже три десятки населених пунктів.
Через негоду в Україні виявилися знеструмленими майже три десятки населених пунктів.
event_note
7.07.2021
Найближчим часом синоптики прогнозують подальше погіршення погодних умов. Як убезпечити
Не знаєте яку страховку вибрати?
Людмила Коломієць
Людмила Коломієць
Експерт зі страхування
м. Київ